понеделник, 8 март 2010 г.

Честит 8март !

честит осми март

На този ден всяка жена очаква да получи любимото си цвете

най-милите думи:

Колко си хубава!
Господи, колко си хубава!
Колко са хубави ръцете ти.
И нозете ти колко са хубави.
И очите ти колко са хубави.
И косите ти колко са хубави.

най-нежното признание:

Аз искам ти да си щастлива,
Забравила студа и самотата.
Така ще бъдеш по красива,
Ефирно елфче от гората,  
Обожествявана фурия,
Безбрежна като океана,
Излъчваща света магия,
Чаровна, весела, засмяна.
Аз много, много те обичам,
Макар пред тебе да отричам!

най-сладкото вдъхновение:  

Ти сън ли си?
Или те има?
Или си утринна звезда - далечна, но със близко име,
която свети без следа.
Мечта ли си?
Или те има?
Ти огън ли си?
Или дим?
Защо си тъй неповторима,
щом този свят е повторим?!

специално внимание:

Ти си мойта щастлива илюзия.
Ти си мойто горчиво мечтание.
Мойта тъмна до блясък фантазия.
Мойто кротко до крясък мълчание.  
Мойта дръзка до чудо хипербола.
Мойта нежна до лудост метафора.
За сърцето ми – свято причастие.
За душата – жадувана нафора.

ласкава грижа:

За две ръце протегнати насреща,
земята бих до края извървял.
За две очи, като звезди горещи,
аз цялата си топлина бих дал.
За две слова, от мене вдъхновени,
най-хубавите думи бих редил.
За две сълзи, изплакани за мене,
аз всички океани бих изпил.

или някой просто да помечтае за нея:

А някъде и дене ме сънува,
жадува ме, прозрачна като мед,
във стихове ме търси и рисува
един усмихнат, влюбен в мен поет.

Жена на болката,
една жена, жена, ах, колкото
земя една.   
           И не за спиране,   
            и не за брод.   
            Едно събиране,   
            един живот.      
                         И не обятие      
                          на огън прост.      
                          Едно разпятие -      
                          един Христос.         
                                          Жена - врата         
                                           отвъд света.                

0 comments:

Публикуване на коментар